حرفه‌ای‌های رنگ کردن مو نکاتی را با شما در میان گذاشته‌اند که در دستورالعمل داخل جعبه‌ی رنگ مو پیدا نخواهید کرد. در ادامه‌ی این مطلب با مجله ایرانگان همراه باشید.

این اشتباه را نکنید
یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که خانم‌ها در مورد رنگ مو انجام می‌دهند این است که فکر می‌کنند می‌شود مثلا موی قرمز را پلاتینی کرد. تغییر رنگ شدید در طی چند فرایند انجام می‌شود که بهتر است به یک آرایشگر حرفه‌ای سپرده شود تا رنگ‌ها را ارزیابی کند و صدمه‌ای که به مو وارد می‌شود را به حداقل برساند. اگر می‌خواهید در خانه موهای خود را رنگ کنید بهتر است به رنگ‌های کمی روشن‌تر و تیره‌تر از رنگ فعلی موهای خود بسنده کنید.

نگذارید رنگ شره کند
هیچ‌چیز بدتر از این نیست که جای‌ رنگ روی پیشانی‌تان بماند. می توانید با مرطوب کننده‌ی لب روی خط موهای خود بکشید تا رنگ روی پوست‌تان ننشیند. اندازه‌ی کوچک آن این امکان را به شما می‌دهد تا با دقت این کار را انجام دهید.

هنگام رنگ کردن مو در منزل حتما از یک روپوش یا لباس کهنه استفاده کنید تا لباس‌‌تان کثیف نشود.

مراقب بدن و لباس‌های خود باشید
اگر هنگام رنگ کردن مو لباس‌های‌تان را در آورید دیگر نگرانی شره کردن رنگ مو روی لباس‌تان را نخواهید داشت. اگر دوست ندارید برهنه شوید یک لباس قدیمی دکمه دار بپوشید. به این شکل وقتی می‌خواهید سرتان را بشویید مجبور نیستید لباس را از سرتان در بیارید و به راحتی دکمه‌های آن را باز می‌کنید. برای پوشاندن بدن خود هنگام رنگ به جای حوله یا ملحفه از کیسه‌‌های زباله یا پارچه‌ای دورانداختنی اما تمیز استفاده کنید.

قبل از رنگ کردن تمام موها رنگ را روی بخشی از آن امتحان کنید

بهتر است عجله نکنید. اگر می‌خواهید رنگ جدیدی به موهای‌تان بزنید اول آن‌را روی موهای اصلاح شده یا قسمت‌های پنهان امتحان کنید و قبل از این‌که کل موها را رنگ کنید نتیجه‌ی امتحان را بررسی کنید. کسانی‌که این کار را انجام نمی‌دهند ممکن است با رنگ‌های عجیب و غریبی مواجه شوند. این می‌تواند باعث شود به این فکر بیافتند که ای کاش پیش از آن‌که کل موهای خود را با رنگ جدید رنگ کنند آن را روی گوشه‌ای از موهای خود امتحان کرده بودند.

تیوپ رنگ مو را بیش از حد فشار ندهید
خارج کردن رنگ از تیوپ با فشار و پخش کردن آن روی سر ممکن است آسان و خوشایند باشد اما این روش اصلا دقیق نیست. به جای این‌کار مثل آرایشگر یک سالن زیبایی عمل کنید: رنگ را در یک کاسه مخلوط کنید و با یک قلموی رنگ مو به سر بزنید تا همه جای موهای‌تان یک رنگ شود و نتیجه‌‌ی کار حرفه‌ای از آب درآید.

اگر موها‌ی‌تان را در منزل رنگ می‌کنید حتما بسته رنگ خود را نگه دارید تا برای دفعات بعد از اطلاعات آن استفاده کنید.

دو بسته رنگ بخرید
بدترین اتفاقی که ممکن است هنگام رنگ کردن مو بیافتد این است که رنگ‌تان تمام شود. اگر موهای‌تان تا روی شانه‌ها می‌رسند یا بلندتر هستند، بسته به پرپشتی آن‌ها ممکن است برای رنگ کردن تمام موهای‌تان به دو بسته رنگ نیاز داشته باشید. اگر هم یک بسته اضافه آمد برای دفعه‌ی بعدی نگهش دارید.

مثل یک جراح فکر کنید
تصور کنید در اتاق عمل هستید. پس قبل از عمل باید تمام وسایل خود را آماده کنید. به این شکل وسط کار مجبور نیستید توقف کنید و دنبال وسایل باشید و دیگر حادثه‌ای مثلا این‌که رنگ زیادی روی مو بماند اتفاق نمی‌افتد. قبل از این‌که رنگ کردن مو را آغاز کنید دستورالعمل داخل جعبه‌ی رنگ مو را نیز به خوبی مطالعه کنید.


ادامه دارد ...
منبع : Goodhousekeeping